Hemen zaude: Hasiera Aktualitatea Bloga

PP, EAJren koartada perfektua

Rebeka Ubera 2013/02/02
Gizarte kohesionatu baten zutabe nagusietakoa da zalantzarik gabe Osasun, Hezkuntza, eta Zerga Politikekin batera. Bigarren mailako herritarrik ez sortzeko, aukera berdintasuna pertsona guztiei inongo salbuespenik gabe bermatzeko. Eta horretarako bide bakarra, Administrazio Publikoak, sistema publiko indartsua sustatu eta garatzea izatea da.Noski, baldin eta Ongizate Estatua bada gure xedea.

Egia esan askotan ez da ulertzen, batzuontat zeintzuk diren lehentasunak.

Berrordainketa sanitarioaren gaian agerian geratzen da zein den Espainiako eskuin zaharkituaren eta bere apostoluen jarrera: herritarrei beraien Osasun babeserako eskubidea bermatu beharrean, ekonomia espekulatzaileak sortutako zorra ordaintzea? Herritarrak alboratu, botere ekonomikoen menpe jarriaz sistema publikoa? Industria farmazeutikoen, multinazionalen menpe? Hori da nahi duguna?. Herritarrei osasun babeserako eta prebentziorako eskubidea ukatu. Helburu neoliberal nagusiarekin: sistema publikoa pribatizatu.

Eta horren aurrean, EAJren Eusko Jaurlaritzak zer egin behar du? Epelkerian jarraitu. Krisia aitzakia hartu, Rajoy-ren gobernuak aplikatutako murrizketak aitzakia hartu eta horrela, dagoeneko hasia dagoen pribatizazioan sakondu, inolako erreparurik gabe? “Koartada perfektua”. Hori da, legegintzaldiko helburua gobernu berriarena? Pentsatu nahi dugu ezetz. Horrela bada, aurrez aurre topatuko digulako.

Orain arte Eusko Jaurlaritzaren aldetik entzun izan dugun gauza bakarra da, “legediak ez diela beste aukerarik uzten”, “Juridikoki bide guztiak agortuko dituzuela”. Baina ez  dugu jarrera aktiborik ikusi.

Eusko Jaurlaritzari eskatu nahi diogu eta eskatzen diogu ez geratzea soilik desadostasuna agertzen. Eta horretarako egon daitezkeen bide desberdinak erabiltzea. Ez dago erdibiderik. Ez gabiltza eskatzen guk egiten ez duguna egiteko eskatzen, eta gainera mahai gainean proposamen desberdinak jarri ditugu: aukera bat izan daiteke AHTrekin egiten den bezala, Kupotik deskontatzea. Lehentasuna pertsonak baldin badira eta ez zementoa, zergatik ez erabili kupoa berrordainketa ez aplikatzeko, esaterako? Kontzertu ekonomikoko Legeak, bere 4. Xedapen gehigarrian horretarako aukera ematen digu.

Guk garbi daukagu, administrazio publikoa dela BERMEA. Administrazio publikoaren lehentasuna izan behar da, Osasunaren babesa izateko eskubidea herritar orori bermatzea. Eta horretarako, osasun sistema publiko integrala, unibertsala, kalitatezkoa eta dohakoa bermatzea. Darpon jauna, Urkullu jauna zuen esku dago.

Beraz, aitzakia gisara ulertuko genuke gobernu honek pilota Madrileko teilatuan edo eta TCan jarriko balu, zeren pilota gobernu honek baitu bere teilatuan.

Ezin dugu onartu krisia erabiltzea ongizate estatuarekin amaitzeko. Arreta sanitarioa merkatura ateratzeko.

 

Escocia y la Unión Europea

Los independentistas escoceses ha creado la red 'Yes Scotland' para impulsar la independencia: www.yesscotland.net. Es un foro de impulso y divulgación del proceso.

Acaban de publicar en su página web un post sobre la postura de la Unión ante la independencia de Escocia y su estatus en ella. Aquí debajo lo transcribo.

"Razones jurídicas y prácticas, así como el simple sentido común dictan que una Escocia independiente seguirá siendo parte de la Unión Europea, el presidente ejecutivo de Escocia Sí Jenkins Blair, dijo hoy.

"Si el pueblo de Escocia desea permanecer en la UE, es inconcebible que se viese obligado a dejar o que hubiese algún caso en el cual la UE no desease que Escocia fuese miembro", dijo.

Sr. Jenkins dijo que el voto Sí en el referéndum conduciría a un período de negociación con el Reino Unido y la Unión Europea antes de Escocia se convirtiera en independiente. La independencia no va a suceder el día después del referéndum, pero el Gobierno escocés ha dicho que las próximas elecciones escocesas en 2016 serán las primeras para un parlamento independiente

"Entre el referéndum y el Día de la Independencia, Escocia seguirá siendo parte del Reino Unido y parte de la UE y podrá negociar las condiciones de adhesión a la Unión Europea desde el interior de la UE. Como lo hemos dicho en repetidas ocasiones, en ningún momento se deja de Escocia ser parte de la UE.

"Esto ha sido confirmado por una serie de opiniones de expertos. Graham Avery, quien trabajó durante 40 años como funcionario de alto nivel en el Gobierno y Bruselas, y tomó parte en las negociaciones sucesivas de ampliación de la UE, dice que el punto crucial es que Escocia ha estado en la UE desde hace unos 40 años y la población de Escocia ha adquirido derechos como ciudadanos europeos. "

El Sr. Jenkins dijo que la afirmación de la campaña del No que Escocia sería expulsado de la UE no tenía sentido, y no ha sido apoyada por los últimos comentarios de José Manuel Barroso, presidente de la Comisión Europea.

"Los comentarios del Sr. Barroso están cuidadosamente redactados, porque sabe que las sugerencias de Escocia sería expulsado de la UE no tienen sentido. Piense en lo que esto significa, no para Escocia, pero para otros países de la UE. Países como España perderían acceso a las pesquerías escocesas aguas - esto tendría un efecto diezmando a la industria pesquera española.

"Significaría que todos los estudiantes de la UE en Escocia tendrían que dejar su carrera universitaria o empezar a pagar tasas como estudiantes internacionales - es alguien creíble que sugiere que esto se permite que esto ocurra, teniendo en cuenta los miles de costos y la interrupción de las familias en toda la UE cara? "

"La UE perdería un contribuyente neto - que resulta en recortes presupuestarios para programas clave de otros Estados miembros.

"Cada programa existente de los fondos estructurales de la UE para la Política Agrícola Común tendría que ser reescrita, y decenas de miles de ciudadanos de la UE que viven en Escocia perder derechos importantes".

"Ningún país de la UE va a querer que esto suceda o va a dejar que esto suceda. Esa es la razón por una Escocia independiente se mantendrá dentro de la UE".

Kataluniako hauteskundeez bi kontu

Egun hauetan irakurri ditudan emaitzen analisietan atentzioa eman dit eskainu-kopuruez aritzea eta ez boto-kopuruez ondorioak ateratzeko

Ez dugu hemen juzkatuko estatuko komunikabide gehienek eginiko analisi okerrak eta gaiztoak, hots, CiUren eserleku-galerak independentismoaren porrota izan dela. Ameskeria, nahia edo guraria da. Errealitateak besterik dio, egoskorra beti: erabakitzeko eskubidearen eta prozesu subiranistaren alde dauden indarrek boto gehiago eta eserleku gehiago lortu dituzte 2010ean baino.

Indar subiranistak:

  • CiU, ERC, ICV eta SI 2010ean: 1.755.748 boto eta 86 eserleku
  • CiU, ERC, ICV, CUP eta SI 2012an: 2.109.776 boto eta 87 eserleku

Indar espainolistak:

  • PSC, PP eta Ciutadans 2010ean: 1.068.453 boto eta 49 eserleku
  • PSC, PP eta Ciutadans 2012an: 1.257.361 boto eta 48 eserleku

Datu bat argi dago: indar subiranistek gora egin dutela boto eta eserlekuetan, baina indar espainolistek botoetan gora egin badute ere, eserleku bat galdu dutela. Botoetan igotzea parte hartzea 10,7 puntu emendatu delako jazo da. Nora joan dira abstentziotik atera diren boto-emaile horiek? Ba nagusiki indar subiranisten blokera. Guztira, 543.000 pertsona gehiagok eman dute botoa eta horietatik 354.028 bloke subiranisteko indarren aukeratu dute. Beraz, parte hartze handiagoa posizio subiranistaren aldekoa izan da.

Beste analista batzuk CiUren jaitsiera eta ERCren igoera unibokoki lotu dituzte. Eserlekuei erreparatuta horrela dema: CiU 12 galdu eta ERCk 11 irabazi. Botoen datuek ez darakusate horrelakorik: CiU 107.342 boto galdu ditu eta ERCk 269.661 boto irabazi. Alderdien arteko boto-fluxua nondik-norakoa den jakitea ez da erraza, are gehiago parte hartzea asko igo delako. Hala ere, ERCk CiUrengandik botoak jaso dituela ez dago dudarik, baina beste kala batzuetan arrantza ere egin duela agerikoa da. Non? Ba, abstentzioan bereziki esango nuke nik. PSCtik ere etorriko zitzaizkion botoak jakina, ez asko hala ere.

Botoen datu horiek arrastorik ematen al duten balizko independentziari buruzko kontsultaren emaitzez? Hauek hauteskunde legegileak izan dira eta ezin dira oso-osorik erkatu kontsulta batekin, nahiz eta independentziaren kontsultari buruzko jarrera programa guztien erdigunean egon. Alabaina, joera-adierazle izan daitezke eta horrek esango luke Kataluniaren independentziaren aldekoak nagusi diratekeela balizko kontsulta batean.

 

 

Irekia, el juguete roto de López

Igor Lopez de Munain Ganuza 2012/11/16
En política ser consecuente no es solo una máxima moral, es una obligación contractual hacia para con la ciudadanía. Cuando desde el Gabinete López se presentó la iniciativa IREKIA, se nos volvió a hablar de varias ideas claves para la acción política actual. Así, Irekia debía convertirse en la herramienta de comunicación del Gobierno Vasco con la ciudadanía, permitiendo por un lado, mejorar en conceptos como el de la transparencia en la gestión y cercanía del ejecutivo; y por otro lado, ofreciendo una herramienta participativa que posibilitaría el intercambio de opiniones y la creación de una ventanilla ciudadana online.

El paso del tiempo dejó claro también dos cosas. Por un lado, que del dicho al hecho, en el caso de López, no solo hay un trecho sino un abismo; y por otro lado, que cuando la política se hace simplemente para conseguir titulares y no para cambiar realmente las cosas son más los problemas que se crean que las soluciones que se aportan.

Irekia nació ya sin contenido, con una gran inversión en tecnología, en medios técnicos y humanos que han sido desaprovechados y utilizados únicamente por el Gabinete López para su promoción y proyección pública. Irekia desde el principio deja de ser una herramienta para la participación política y comunicativa, se quita la careta y se pone manos a la obra en ser el auténtico medio de comunicación del que dispone López en su legislatura. Sabedor de lo difícil que lo tiene en los medios privados no adscritos al PSOE, utiliza la comunicación pública e Irekia como altavoz de su persona y de su Gabinete. Mientras la ciudadanía preguntaba, Irekia solo editaba y redactaba la política comunicativa del Gobierno, utilizando la herramienta de una forma unidireccional sin fomentar la interacción y la participación de las y los usuarios. Desde el principio, nadie se ocupó de atender esa ventanilla online que decían tener abierta.


El próximo Gobierno tiene entre las manos todo un reto. Por un lado, se cuenta con una herramienta comunicativa que en términos de posibilidades está muy por encima de las herramientas que utilizan estados europeos; pero por otro lado, no se cuenta ni con una experiencia acumulada en la participación ciudadana al más alto nivel ni tampoco con los medios personales necesarios que una política participativa exigiría.

Por lo pronto, hay que dejar claro que el dinero no es la solución; el problema de Irekia no es un problema económico, es un problema de objetivos. No ha existido un análisis de necesidades de la ciudadanía, no ha existido un proceso pedagógico que ayude a poner en marcha de forma gradual tal proyecto, no ha existido voluntad política de que fuese en ningún momento una herramienta útil ni para el Gobierno ni para la ciudadanía. En definitiva, urge hacer las cosas sabiendo qué se quiere hacer y no conseguir titulares.

La política participativa no se basa únicamente en los canales de comunicación, sino también en la forma de hacer política. La participación no debe encuadrarse en el tramo final, en el de la explicación; debe encuadrarse en la configuración inicial de la misma acción política. No solo es preguntar, es escuchar de manera activa y sobre todo tener claro una cosa: las personas que nos dedicamos a la política no debemos ser comerciantes de ideas, ni proyectos, sino ser los actores que acerquen la toma de decisiones y empoderen a la ciudadanía. La gestión de lo público es una responsabilidad y no únicamente una oportunidad de proyección personal.

EAJren burugogorkeria Etxegaraterekin

Rebeka Ubera 2012/11/13
Aurreko legealdian Olano jaunaren gobernuak Etxegarateko peajea saldu nahi izan zigun, hain zuzen ere, atzerriko garraiolariek egin beharreko diru ekarpena jasotzeko. Baina, salgaiak garraiatzen dituzten ibilgailu astunei Gipuzkoako lurralde historikoko bide azpiegiturak erabiltzeagatik aplikatu beharreko karga zehazteko irizpideak ezartzeko 1/2011 Foru Arauak, bere xedearen bigarren atalean, jaso zuen kanonak edo bidesariak edota tasak aplikatu ahal zaizkiela Europa barneko errepide sareko errepideetan, «ibilgailu astun» definizioan sartzen ez diren beste ibilgailu motordun batzuei.

Hau da, kanpoko ibilgailu astunei diru ekarpena kobratzeko aitzakian N-1ean ibilgailu arinei ere kobratzeko aukera zabalik utzi zuen aurreko gobernuak.

Baina ez hori bakarrik. Gaur egungo Foru Aldundiak emandako datuen arabera, 2011ean Etxegaratetik pasatu ziren 7.451 ibilgailu astunetatik soilik 2.388 ziren atzerritarrak, hau da, Euskal Herritik kanpokoak, zehazki ibilgailu astun guztien % 32.

Eta horrek zer esan nahi du?. Ba, horrek esan nahi du Etxegaraten peajea jarriez gero kaltetuenak ez direla kamioilari atzerritarrak izango. Kaltetuenak izango direla, lehenik eta behin, hemengo kamioilariak. Beraz, kanpoko garraiolariei errepideen mantenurako eta finantziaziorako ekarpena egin dezaten aitzakipean, historia horren guztiaren atzean dagoena interes biltzaile hutsa dago. Eta besterik ez. Interes biltzaile hutsa.

Eta seguruenik horixe zen EAJren azken helburua aurreko legealdiaren bukaeran. Kanpokoei kobratzearen diskurtso populistaren atzean zegoen azken helburua: mundu guztiari kobratzea. Kanpoko garraiolariei kobratzea, baina batez ere hemengoei. Ibilgailu astunei kobratzea, baina baita ibilgailu arinei ere. Hau da, mundu guztiari kobratzea, inolako kupidarik gabe.

EAJ tematuta dago Etxegarateko peajearekin eta ez du Gipuzkoako errepideen tarifikaziorako irtenbide integrala planteatzen. Aukera paregabea izan dugu legealdi honen hasieran, ponentziaren markoan, denon artean adostutako eredu integrala bilatzeko eta adosteko, baina EAJk ez du borondate politikorik erakutsi. Orain dela hilabete ta piko esan zenuten ere oposiziotik gobernatu behar zenutela foru arau proposamenen bidez. Zain gauzkazue.

Eta, nolabait, irtenbide integral eta adosturen falta horretatik abiatu da gaur bertan onartu dugun 25,64 euroko gehienezko ordainketa bidesarietan. Errepideen finantziazioaren arazoari irtenbide osoa eta integrala emango ez diona, baina aurrerapausu garrantzitsua, norabide onean.

Hala ere, pentsatu nahi dut gauza batzuetan ados gaudela. Ados gaude, adibidez, erabiltzaileek errepideen finantziazioan lagundu behar izatearekin. Nik uste dut horretan denok gaudela ados. Pentsatu nahi dut ados gaudela ere irtenbide integralak hobetsi behar direla irtenbide partzialak alboratuz. Behintzat bi gauza horietan talde guztiok ados gaudela iruditzan zait.

Eta gai honetan EAJk sustatu duen blokeo egoera ikusita, ba pentsatzen dugu Foru Aldundiak hartu beharko duela iniziatiba eta planteamendu konkretua ekarri behar duela Batzar Nagusi hauetara. Egoera askoz hobeagoa izango zen ponentzian denon artean planteamendu amankomuna landu izan bagenu, baina, arestian esan dudan bezala, hori ez da posible izan oposizioaren lehenengo taldeak alderdikeriaz jokatu duelako Gipuzkoan desgobernua dagoenaren irudia hauteskunde batzuen bezperan zabaltzea interesatu zaiolako.

Baina, ez Olano jauna, hemen ez dago desgobernurik. Hemen dagoena da izugarrizko ahalegina aurreko gobernuak utzitako patata bero guztiei irtenbidea bilatzeko. Ea, ba, borondatea dugunon artean lortzen dugun.

 

El presupuesto de la Unión Europea

Se está discutiendo ahora el presupuesto de la Unión. El Parlamento y la Comisión tienen visiones diferentes.

'No haremos referencia a su situación actual, sino a sus principios genelares. John Palmer ha escrito un interesante artículo en The Guardian demandando un incremento en los presupuestos de la Uniòn. Transcribo dos párrafos que resumen su tesis.

'El presupuesto actual de la Unión Europea, que abarca 27 (pronto serán 28) Estados miembros, equivale a apenas el 1% del total de la  economía de la UE. Cualesquiera que sean los beneficios que aporta presupuesto, por ejemplo, para ayudar a las regiones más pobres, para impulsar la investigación científica y las redes de transporte y de energía, es ridículamente pequeño. Como han argumentado economistas de toda la UE, para lograr un impacto significativo en las economías de la Unión Europea el presupuesto debe ser incrementado por un factor de tres o cuatro, y más específicamente dirigido a superar los obstáculos cada vez mayores para el crecimiento sostenible y el empleo.

Por supuesto que también hay que realizar profundos cambios en la forma en que se financia el presupuesto de la UE. En la actualidad depende peligrosamente de las transferencias directas de los presupuestos nacionales, con sólo una pequeño rango de "recursos fiscales propios" de la UE, tales como los derechos de aduana y otros gravámenes. Esto significaría la introducción de impuestos generales para toda la UE, tal vez comenzando con un impuesto a las transacciones financieras para el cual existe un apoyo significativo de la opinión pública. Un acuerdo de los Estados para recaudar una mayor tasa de impuesto marginal sobre los mayores ingresos y otros signos de riqueza también ayudaría a facilitar los medios para impulsar una inversión sostenible en el crecimiento y en la recuperación del empleo. Se necesita también desesperadamente un respaldo colectivo de la UE a préstamos para la recuperación financiera.'

Una Unión sin recursos financieros suficientes es una Unión débil, pero los recursos en si no son lo mas importante. Si esos recursos se aplican para impulsar políticas neoliberales que cercenan el estado de bienestar no los queremos. Igualmente si no se profundiza en la democracia y la transparencia de las instituciones europeas vamos por el mal camino. La Unión necesita un mayor presupesto y una mayor autonomía de recursos, pero también una profunda democratización se sus estructuras de poder y decisión.

Herritarren ekimena Europako Batasunan

Joan den apirilaren 1etik aurrera EBren herritarrok ekimen legegilea izan dezakegu eta Batzordeari lege-proposamenak egin. Herritarren ekimena planteatu den moduan mugatua da, baina aurrera pausua da EB demokratizatzeko bidean

EBko estatuen laurden baten milioi bat herritarrek sinatu behar dute ekimena tramitera onartzeko. Herritar horiek proportzio baten arabera banatuko dira estatuen artean. Langa hori gainditu dutenak Europako Parlamentuaren aurrean egingo dute defentsa. Gero Batzordeak hiru hilabete izango ditu ekimena aztertu eta zer egin erabakitzeko.

Atea zabaldu zenetik 22 ekimen proposatu dira eta hamabi jada sinadurak biltzen ari dira. Mota guztietako ekimenak daude, hasi Europarako roaming-tarifa bakarra eskatzen duenetik, segi ura oinarrizko eskubidea deklaratzea eskatzen duenarekin eta buka europarrek Europa guztian botoa emateko eskubidea aldarrikatzen duenarekin. Euskal herritarron ikuspegitik oso ekimen interesgarria da ‘Zaborren kudeaketa arduratsu baten alde, errausketa-planten kontra’ izena duena (http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/initiatives/ongoing/details/2012/000009).

Jada sinadura biltzen hasi denetako bat ‘Fraternité 2020’ izenekoa dago eta bere helburua da: EBren barruan dauden truke-programak indartzea, Erasmus esaterako, Europa batuagoa eta solidarioagoa izan dadin helburuarekin.

Herritarren ekimenei buruzko informazioa webgune honetan aurki dezakezue: http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/welcome?lg=es. Horretan ekimenak abian jartzeko egin behar duzuna eta prozesuari buruko makina bat informazio jakingarri eskura daiteke.

25 euroak eta EAJren jarrera

Rebeka Ubera 2012/10/17
Atzo, Batzar Nagusietako mahaira, Foru Gobernuak Bidegin alderdi guztiek onartu zuten Foru Arau proposamena ekarri zuen. Foru Arau horretan jasotzen denez, ViaT sistemadun erabiltzaileek gehienez ere 25 euro ordaintzeko hilean gure herrialdeko autopistak erabiltzeagatik. Gure ustez, premiazko neurria da, daukagun peaje sistema zigortzaile eta abusiboaren aurrean; are gehiago momentu hauetan herritarrek pairatzen ari garen egoera larria ikusita. Arnasa hartzen laguntzen duen neurria.

Baina, hara non! EAJk zuzenketa bat sartzen dion proposamenari, hanka eta bururik ez duena: Etxegaraten peajea ezartzea. Gainera, datu objetiboak manipulatuz. Zuzenketa justifikatu dute esanaz 53 milioi euro berreskuratuko genituela, Etxegaratetik 10.000 kamioilari pasatzen direlako. Errealitatea bestelakoa da, ordea: 7.451 ibilgailu astun pasatzen dira, eta horietatik soilik 2.388 kanpokoak dira. Zein da EAJren asmoa euskal garraiolariak definitiboki lurperatzea?

Ez ditugu beraien asmoak eta helburuak ulertu. Zein da beraien helburua, herritarrei beraien egunerokoan lagunduko dien proposamenak aurrera ateratzea? Edo kosta ahala kosta beraien proposamenak aurrera ateratzea, nahiz eta ez duten inolako sostengu juridiko eta ekonomikorik?

Guk eskua luzatzen diegu berriro ere, benetan herritarren interesen alde jokatu nahi badute, guztion artean gipuzkoarrek eskertuko dizkiguten proposamenak aurrera ateratzeko. Eta beraien asmoa, bai ala bai, soilik peaje sistema ezartzea baldin bada N-1an, badakite zer egin behar duten: Foru Arau proiektu bat aurkeztu Batzar Nagusietan.

Haize independentistak indartsu ari dira kolpatzen Europa!

Rebeka Ubera 2012/10/15
Europan eta munduan gogor eta ziztu bizian ari da zabaltzen Independentziaren haizea, olatua. Eskozia, Flandria, Katalunia… Bakoitza bere ezaugarri eta abiadurarekin. Eskoziak dagoeneko Erresuma Batuarekin sinatu du erreferendum-aren data eta galdera. Flandrian, atzo N-VAk lorturiko emaitzak, berresten dute joera hori. Katalunian, herritarrek independentziaren aldeko sare indartsu bat sortu dute, bertako agintari eta alderdi politikoak guztiz baldintzatuz.

Eta Euskal Herrian? Alde batetik, EAEko Gernikako Estatutua eta Nafarroako Amejoramenduak kadukatuak, paxa-paxa eginak daude; Lapurdi, Nafarroa Behera eta Zuberoa Lurralde Elkargoaren inguruan urratsak eman nahirik dabiltza. Gai izango al gara herritarroi dagokigun erabakitze eskubidea herriari ematen eta gauzatzen? Elite politikoetako sasi akordioak alboratuz? Eta ondorioz, dibortzio paktatuak eta merkatuarekiko interdependentziak iraganeko errezetak bilakatzen? Askapen Nazionala=Askapen Soziala.

50 milioiko funtsa? Zer? Nola?

Rebeka Ubera 2012/10/10
Berriki, Urkullu jaunak, bere eskuzabaltasuna erakutsiz, agindu digu bera lehendakari izaten bada 50 milioiko funts bat sortuko duela pentsioetarako. Ez digu azaldu NOLA egingo duen. Ez genekien hain erraza zenik inolako eskumenik izan gabe, funts bat sortuz, pentsioak bideratzea. Nik ere izan nahi nuke Urkulluk duen eskua eta gaitasuna, AHT, errausketa planta, “SuperSur”, Kanpoko Kaia finantzatzeko bitartekoak izateaz gain, pentsioetarako ere bitartekoak izateko. Horiek bai dohainak!

Hori bai, ahaztu zaio pentsioen funts hori sortzeko, hainbeste miresten duen Kontzertu Ekonomikoa ukatzen duela. Beraz, pentsioak eta ezkontza  hitzartua, edo pentsioak eta Independentzia izango da Urkulluk eskainiko digun formula?